მიხეილ ხვიტია დაიბადა 1924 წელს ზუგდიდში. 1948 წელს დაამთავრა თბილისის სამხატვრო აკადემიის ფერწერის ფაკულტეტი პროფესორ ალექსანდრე ციმაკურიძის კლასი. იყო რეპინის სახელობის სტიპენდიანტი. 1948–51 წლებში სწავლა განაგრძო თბილისის სამხატვრო აკადემიის ასპირანტურაში პროფესორ უჩა ჯაფარიძის ხელმძღვანელობით. ძირითადად მუშაობდა პეიზაჟის ჟანრში, თუმცა შექმნილი აქვს შესანიშნავი ნატურმორტები, პორტრეტები, შიშველი ნატურები, ჟანრული სცენები და სხვა. 1970-80- იან წლებში მისი ნამუშევრები გამოიფინა მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყანაში: იტალია, შვეცია, ბელგია, შვეიცარია, საბერძნეთი, იუგოსლავია, ფილიპინები, გერმანიის ფედერაციული რესპუბლი, სირია, ა.შ.შ
მისი ნამუშევრები დაცულია საქართველოსა და მსოფლიოს მრავალი მუზეუმის კოლექციაში: თანამედროვე ხელოვნების მუზეუმი, თბილისი; ქუთაისის ხელოვნების მუზეუმი; მოსკოვის ტრეტიაკოვის გალერეა; პეტროპავლოვსკის ხელოვნების მუზეუმი; ფრუნზეს ხელოვნების მუზეუმი; სახალხო მეურნეობის მიღწევათა მუზეუმი, მოსკოვი. მისი ნამუშევრები დაცულია არაერთ კერძო კოლექციაში – საქართველო, რუსეთი, ავსტრია, ჰოლანდია, გერმანია, აშშ, იტალია, ფილიპინები, სირია და სხვა.
სხვა ავტორები
ჰენრიკ ჰრინევსკი დაიბადა ქალაქ ქუთაისში. იგი საქართველოში მცხოვრები პოლონელი ემიგრანტების შთამომავალი იყო. 1877-1898 წწ. მან საზღვარგარეთ – იტალიაში, საფრანგეთში და გერმანიაში გაატარა. საფრანგეთში დაამთავრა საშუალო სასწავლებელი და სამხატვრო აკადემია, ფლორენციაში მიიღო უმაღლესი განათლება, ხოლო გერმანიაში დაეუფლა არქიტექტორის სპეციალობას. 1898 წლიდან საქართველოში დაბრუნდა და მუშაობა დაიწყო…
ჯულიეტა ბერძენიშვილი 1970-1976 წლებში სწავლობდა თბილისის სახელმწიფო სამხატვრო აკადემიის გრაფიკის ფაკულტეტზე. მის შემოქმედებაში მნიშვნელოვანი ნაწარმოებებია: პურის ცხობა ქართლში (1978), ძველი თბილისის კუთხე, ძველი თბილისის მოტივები. მისი ნამუშევრები დაცულია თბილისის ეროვნული გალერეისა და თერჯოლის გალერეის ფონდებში, ასევე ხარაგაულის მუზეუმში.
მამუკა ჯაფარიძე, აკადემიური სამხატვრო განათლების მიღებიდან მოყოლებული (1987 წელი), კონცეპტუალურ პროექტებზე მუშაობს. მისი ნამუშევრების მედიუმი იცვლება კონტექსტისა და სივრცის სპეციფიკის თანახმად და მოიცავს ჰეფენინგს, საგნებისა და სურათების კოლექციებს, დიდი ხნის განმავლობაში შეგროვებულ ფოტოარქივსა და ვიდეოპროექციებს; ასევე – ფოტოგრაფიას, ლინგვისტურ მანიპულაციებს, ნახატებს, ხმოვან რიგსა და პრინტებს.…