რეზო (ემელიანე) ადამია დაიბადა საქართველოში ქალაქ სენაკში 1938 წლის 21 თებერვალს. 1970 წელს დაამთავრა თბილისის სახელმწიფო სამხატვრო აკადემიის ფერწერის ფაკულტეტი. 1969-1971 წლებში მუშაობდა თბილისის 50-ე საშუალო სკოლის ხატვის მასწავლებლად; 1974-1988 წლებში საქართველოს ხელოვნების სახელმწიფო მუზეუმის რესტავრატორად, მეცნიერ-თანამშრომლად. გამოფენებში მონაწილეობს 1966 წლიდან. მისი ფერწერის მთავარი მოტივებია საქართველოს სხვადსხვა კუთხის პეიზაჟები, ჟანრული სურათები ხელოვნების მოღვაწეთა და მწერალთა პორტრეტები, ასევე ქმნიდა ხატებს. 90იანი წლებიდან მოყოლებლი მას ჰქონდა პერსონალური გამოფენები როგორც საქართველოში, ისე მის ფარგლებს გარეთ: საფრანგეთში , აზერბაიჯანში, იაპონიაში, ინგლისში, პოლონეთში, რუსეთში, სომხეთში. პარიზში გაიმართა ორი პერსონალური გამოფენა 2005-2006 წლებში. რ. ადამია ხელმძღვანელობდა სენაკის მაცხოვრის და მარტვილის ღვთისმშობლის სახელობის ეკლესიების აღდგენა- რესტავრაციას, აგრეთვე ნოქალაქევის ორმოც მოწამეთა ეკლესიის რესტავრაციას. იყო საქართველოს მხატვართა კავშირის წევრი 1980 წლიდან, აგრეთვე – საქართველოს მხატვართა კავშირის სენაკის განყოფილების ხელმძღვანელი; ქ. დიჟონის საერთაშორისო გამოფენის საპატიო დიპლომის მფლობელი (1997).
სხვა ავტორები
მაია ნავერიანი (დაბ.1966 წელს, საქართველო) ცხოვრობს და მუშაობს თბილისსა და ლონდონში. 1985-1989 წლებში სწავლობდა თბილისის სახელმწიფო სამხატვრო აკადემიაში, ხოლო მანამდე კი მხატვარ გია ეძგვერაძესთან. 1989 წლიდან საცხოვრებლად ლონდონში გადავიდა. მისი აქტიური პროფესიული კარიერა დაიწყო 1999 წლიდან, მას შემდეგ რაც Vordemberger Gildewart Foundation- ის საერთაშორისო კონკურსის…
მიხეილ ხვიტია დაიბადა 1924 წელს ზუგდიდში. 1948 წელს დაამთავრა თბილისის სამხატვრო აკადემიის ფერწერის ფაკულტეტი პროფესორ ალექსანდრე ციმაკურიძის კლასი. იყო რეპინის სახელობის სტიპენდიანტი. 1948–51 წლებში სწავლა განაგრძო თბილისის სამხატვრო აკადემიის ასპირანტურაში პროფესორ უჩა ჯაფარიძის ხელმძღვანელობით. ძირითადად მუშაობდა პეიზაჟის ჟანრში, თუმცა შექმნილი აქვს შესანიშნავი ნატურმორტები, პორტრეტები, შიშველი…
ჯიბსონ ხუნდაძე მიეკუთვნება 1950-60 იანელთა თაობას, რომლიც წარმოადგენდა ახალ აბსტრაქტულ ტალღას ქართულ სახვით ხელოვნებაში. მის შემოქმედებაში ეტაპობრივად ქრება პეიზაჟის რეალისტური გაგება, იმპრესიონიზმის და აკადემიზმის სტილური ნიშნები. ინტენსიური ფერთა გამა, ფეროდოვანი ლაქების ფენები, უხეში მონასმები, სიღრმე, ხაზობრივი რითმი, შუქ-ჩრდილის მოდელირება მუდმივად იკვეთება მხატვრის სახვით ენაში. შემოქმედების…